
Internet rozwija się w zastraszającym tempie. Codziennie wyłaniają się nowe rozwiązania, które mają ułatwić użytkownikom korzystanie z sieci. W ciągu ostatnich kilku lat, rozwój telefonów komórkowych znacznie wpłynął na trendy panujące w sieci.
Urządzenia mobilne a strony i sklepy
W dzisiejszych czasach trudno jest znaleźć kogoś, kto nie jest właścicielem urządzenia mobilnego, które ma dostęp do Internetu. Najlepszym przykładem jest Wielka Brytania, ponieważ znajduje się tam więcej telefonów komórkowych niż ludzi(!).
Stąd też, narodziło się pytanie, jak budować strony internetowe oraz sklepy odpowiednie dla wszystkich użytkowników – odpowiedzią na to pytanie jest tworzenie stron responsywnych, znanych również jako strony RWD, czy też Responsive Web Design.
Czym jest Responsive Web Design?
Responsive Web Design jest to technologia budowania stron i sklepów internetowych, tak by dobrze wyświetlały się na każdym urządzeniu i dostosowywały się do rozmiaru każdego ekranu. Tworzenie stron responsywnych skupia się wokół intuicyjności i satysfakcjonującego użytkowania strony /sklepu dla każdego.
Tworzenie stron responsywnych (RWD, Responsive Web Design) to podejście, które ma na celu pchnięcie tworzenia stron na nowy pułap, jest to mieszanka integralnego wykorzystania zapytań mediów CSS, tak by użytkownik mógł swobodnie korzystać ze strony internetowej, bez konieczności szukania odpowiednich punktów na stronie na małym urządzeniu. Podsumowując, Responsive Web Design to technologia automatycznego reagowania, zgodnego ze specyfikacją urządzenia z jakiego korzysta użytkownik.
Tworzenie stron responsywnych a Google
Wiele algorytmów Google jest wypuszczanych bez ostrzeżenia, jednak już wiemy że 21 kwietnia 2015 roku Google wypuszcza nowy algorytm, który będzie poruszał wyłącznie kwestie wyników wyszukiwania na urządzeniach mobilnych. Algorytm ma dotyczyć wyników mobilnych z całego świata, a będzie polegał na tym, że strony które nie będą posiadały wersji repsonsywnej lub mobilnej tj. przyjaznej dla użytkownika nie będą wyświetlane w urządzeniach mobilnych. Wystarczy teraz wejść w statystyki strony i zobaczyć procentowo, ile użytkowników przestanie trafiać na twoją stronę internetową – nie wygląda to dobrze, prawda?
Google przygotowuje do aktualizacji już od jakiegoś czasu, w narzędziach dla webmasterów można znaleźć takie informacje:
Jeżeli nie jesteś pewien, czy Twoja strona internetowa lub sklep www są responsywne, możesz to łatwo sprawdzić pod poniższym linkiem:
https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/ Pamietaj, że stworzenie strony responsywnej wiąże się z przyszłością Twojego bzinesu. Zapoznaj się z nasza ofertą na Responsive Web Design