
Na rynku pojawia się coraz więcej firm, które w swojej ofercie mają pozycjonowanie stron i sklepów www. Jednak nie każda z nich dokładnie zna branże i wie, że pozycjonowanie to nie taki prosty proces jakby się mogło wydawać, a do tego może nieść za sobą przykre konsekwencje dla domeny klienta. Dlatego przedstawimy kilka kwestii, na które warto zwrócić uwagę przed podpisaniem umowy.
W jakim czasie firma pozycjonująca obiecuje pojawienie się wyników?
Google nieustannie wprowadza nowe algorytmy w celu „przesiania” stron o niskiej jakości, które nie są przydatne dla użytkowników. Jest to procedura pozbawiona uczuć, ponieważ przeważnie weryfikacji dokonują boty. Dlatego jeżeli domena ma dużo linków, pochodzących z miejsc słabej jakości może być szybko ukarana, zwłaszcza jeżeli ilość tych linków znacząco wzrosła w krótkim czasie.
Faktem jest, że można wypozycjonować domenę w krótkim czasie, ale jest to niezwykle niestabilny proces, który bardzo szybko może odwrócić się przeciwko nam. Dlatego, zgłaszając się do firmy pozycjonerskiej warto posłuchać tego co mają nam do powiedzenia o swoich technikach, a także o czasie pozycjonowania.
Firma pozycjonerska oferująca pozycjonowanie za darmo…
Już z założenia jest w tej ofercie coś nie tak. Dlatego należy uważać na to co podpisujemy, bo względnie niskie koszty, mogą bardzo szybko przerodzić się w horrendalne kwoty.
Czy firma pozycjonująca raportuje swoje działania?
To kluczowa kwestia związana z pozycjonowaniem. Niestety wiele firm wzbrania się przed wysyłaniem raportów, ponieważ pozyskane linki są wątpliwej jakości. W końcu każdy klient chce wiedzieć za co płaci, więc raporty obowiązkowo powinny znajdować się u klienta przy końcu okresu rozliczeniowego.
Jaki kontakt firma pozycjonerska utrzymuje z klientem?
- Pierwszy kontakt to odpowiedź na zapytanie – warto zwrócić uwagę na to, jak szybko odezwał się do nas specjalista z firmy SEO oraz w jaki sposób przedstawia nam ofertę.
- Kontakt w trakcie trwania umowy musi być nieustanny, w końcu pozycjonowanie to ciągły proces analizowania i optymalizowania, a klient powinien wiedzieć co się dzieje z jego sklepem lub stroną.
- Specjaliści z firmy pozycjonującej powinni posługiwać się łatwym i zrozumiałym językiem. W końcu nie trudno wymienić kilka specjalistycznych terminów, które wpędzą klienta w zakłopotanie – celem używania takich zwrotów jest utwierdzenie potencjalnego klienta, że firma pozycjonerska faktycznie zna się na rzeczy, ale niestety może być to złudne wrażenie. Firma pozycjonująca musi rozmawiać z klientem i wszystko mu klarownie przedstawiać.
Dobra firma pozycjonująca wykonuje rzetelną wycenę!
Rzetelna wycena i przedstawienie obrazu sytuacji dotyczącego pozycjonowania, to podstawa rozpoczęcia poważnych rozmów z firmą pozycjonerską. My ze swojej strony gwarantujemy zaangażowanie i indywidualne podejście do każdego klienta. Zapraszamy do kontaktu!