Wiele ostatnio słyszy się o content marketingu, jednak nie każdy wie skąd wziął się jego fenomen, a jest on obecnie fundamentem budowania marki w Internecie. Sprawdź jak możesz budować coraz większe zaufanie u klientów, zapewniając ich o tym, że Twoja firma jest naprawdę dobra w tym co robi.
Czym jest content marketing? To nic innego jak strategiczne podejście marketingowe, skupiające się na tworzeniu i dystrybucji cennych, istotnych i spójnych treści, które mają przyciągnąć i utrzymać użytkowników, a finalnie, zwiększyć rentowność działalności firmy.
Tradycyjna reklama, a content marketing
Konsumenci mają dość tradycyjnego świata marketingu, są zmęczeni ciągłymi reklamami czy to w telewizji, radio, magazynach a także Internecie. Obecnie użytkownicy są biegli w „surfowaniu” po Internecie, szukają informacji online, zagłębiają się w temat i gdy znajda coś użytecznego, wracają do tego wartościowego kanału wiedzy. Innymi słowy, prowadząc content marketing firma osiąga „status eksperta” z danej dziedziny, zdobywając tym samym potencjalnych klientów, brzmi zachęcająco prawda?
Wprowadź content marketing do Twojej firmy!
Celem content marketingu jest przyciągnięcie i zatrzymanie klientów poprzez konsekwentne tworzenie istotnych i wartościowych treści. Może być również tworzony z zamiarem zmiany lub wzmocnienia zachowania użytkowników (rejestracja/kupno/zamówienie).
Zasadniczo content marketing jest sztuką komunikowania się z klientami i tworzenia perspektyw na rozwój firmy. Jest to długofalowe działanie, które właściwie nie powinno mieć konta. Dostarczając użytkownikom odpowiedniej dawki informacji, stają się oni bardziej świadomi i chętniej korzystają z usług firmy.
Content Marketing jest wszędzie
Wiedziałeś, że content marketing, jest używany przez niektóre z największych firm na świecie? W tym P & G, Microsoft, Cisco Systems i John Deere. Dlaczego więc ta strategia marketingowa nie może być praktykowana także w Twojej firmie?
Content marketing to oferowanie treści dla potencjalnych klientów w zależności od ich potrzeb, pragnień, czy też preferencji. Każda strategia content marketingowa musi być ustalana indywidualnie, tak by użytkownicy wiedzieli, że mają do czynienia z poważną marką.