Wykonywanie audytu SEO jest niezwykle ważne z wielu powodów. Po pierwsze, można łatwo zidentyfikować problematyczne obszary, które wymagają poprawy. Po drugie, dobry audyt SEO może umocnić stronę internetową w wynikach wyszukiwania, tak by była na dane frazy kluczowe w samym topie.
Czym jest audyt SEO?
Zanim zagłębimy się w kwestie merytoryczne audytu SEO, należy wyjaśnić czym jest i czego należy od niego oczekiwać.
Wykonywanie audytu SEO jest procesem oceny kondycji strony internetowej pod wieloma aspektami. Audytor sprawdza stronę internetową zgodnie z obecnie obowiązującymi ogólnymi wymaganiami, aby wiedzieć co trzeba naprawić oraz co zmienić, aby strona jak najlepiej wyglądała w wyszukiwarkach internetowych.
Mimo to, że istnieje wiele narzędzi dzięki którym można w prosty sposób wykonywać audyty SEO, najlepszym rozwiązaniem jest wykonywanie ręcznych analiz strony internetowej. Nie będzie to wtedy wykonane według utartych schematów, dzięki czemu nie ma możliwości pominięcia jakichkolwiek istotnych kwestii.
Czego należy oczekiwać od audytu SEO?
Oto trzy rzeczy, których powinniśmy oczekiwać po audycie SEO:
- Opis aktualnego stanu strony internetowej, czyli szczegółowa analiza pod kątem wyników wyszukiwania, social media, liczby linków zewnętrznych i wewnętrznych oraz wszelkich innych informacji związanych z istniejącym stanem strony internetowej.
- Lista działań, zgodna z listą kontrolną audytu SEO wraz z wyjaśnieniami załączonymi przy każdym elemencie wymagającym naprawy/zmiany.
- Raport opisujący pełną strategię marketingu internetowego, korzystając z wszelkich dostępnych źródeł ruchu i możliwości Internetu nie tylko pod kątem pozycjonowania.
Dlaczego ważne jest wykonywanie audytu SEO na bieżąco?
W branży SEO/SEM wszystko zmienia się niezwykle szybko, działania które są wykonywane dziś już jutro mogą przestać działać. Dlatego konieczne jest wykonywanie regularnych audytów SEO, wskazane jest zlecać je co najmniej 2 razy do roku. Wszystko po to, by mieć pewność, że witryna jest na bieżąco z najnowszymi wytycznymi stawianymi przez wyszukiwarki.
W audycie SEO powinny zostać przeanalizowane następujące elementy:
- tytuły strony, meta keywords i meta description,
- struktura URL,
- formatowanie tekstu,
- treść na stronie,
- wewnętrzne linki,
- zewnętrzne linki,
- analiza obrazków,
- analiza funkcjonalności strony pod kątem obsługi,
- prędkość ładowania się strony/podstron,
- struktura strony.
Optymalizacja strony internetowej pomaga w podniesieniu pozycji w wynikach wyszukiwania. Więc, jeżeli chcesz aby użytkownicy bez trudu znajdowali Twoją stronę internetową lepiej pomyśl o audycie SEO, który zdecydowanie pomoże Ci zlokalizować ewentualne problemy, naprawić je, tym samym stając się bardziej widocznym w wynikach wyszukiwania. Sprawdź naszą ofertę na pozycjonowanie stron internetowych w ramach którego wykonujemy audyt strony internetowej.