Wiele słyszy się o tym, że pozycjonowanie ”umarło”, jednak tak naprawdę po prostu drastycznie się zmieniło, a ludzie muszą zacząć o nim myśleć jak o taktyce marketingowej. W artykule przedstawimy 7 powodów dla których warto zainwestować w pozycjonowanie stron i sklepów www.
Pozycjonowanie – to działa!
Istnieją techniki, które są wykorzystywane w celu poprawy pozycji w wynikach wyszukiwania i dają realne efekty. Znalezienie się w topie wyników wyszukiwania daje większy ruch, co znacznie wpływa na rozpoznawalność marki. Dzięki pozycjonowaniu można zrównać się z największymi graczami na rynku.
To się naprawdę opłaca
Mimo, że pozycjonowanie nie przynosi efektów tak szybko jak kilka lat temu i trzeba więcej pracować na osiągnięcie dobrych pozycji to dalej jest opłacalne. W porównaniu do innych technik marketingu internetowego pozycjonowanie zapewnia dobry zwrot z inwestycji. Dobra pozycja w wynikach wyszukiwania to podstawa obecności firmy w Internecie.
Wyszukiwarki to główny kanał informacji
Około 80 – 90 % użytkowników wyszukuje informacje za pomocą wyszukiwarki Google. Chcą sprawdzić opinie przed dokonaniem zakupu, ceny czy też jakość. Jeżeli chcesz, aby użytkownicy wchodzili na Twoją stronę lub do Twojego sklepu musisz zainwestować w pozycjonowanie. Inaczej będziesz niewidzialny.
Ruch mobilny także jest istotny
Z roku na rok, ruch z urządzeń mobilnych coraz bardziej rośnie. Dlatego pozycjonowanie powinno być dostosowane do wymagań wyników mobilnych. Warto więc mieć stronę lub sklep, które nadają się do wyświetlania na komórkach i tabletach (responsive web design). To znacznie poprawi Twoją pozycję.
Social Media Merketing jest istotny
Jeszcze kilka lat temu portale społecznościowe nie miały wpływu na wyniki, jednak dzisiaj mają duże znaczenie z punktu widzenia pozycjonowania strony internetowej. Budowanie zaufanych profili firm zajmuje wiele miesięcy, jednak przynosi wymierne efekty.
Pozycjonowanie to ciągły proces
Nie można zapłacić za pozycjonowanie, a po paru miesiącach po prostu z niego zrezygnować i liczyć na dalsze efekty. To proces, który nigdy się nie kończy, nieustannie należy inwestować w e-marketing, aby wyniki w wyszukiwarce Google ciągle rosły.
Z każdym nowym algorytmem jest ciężej
Mimo, że pozycjonowanie ma na swojej drodze sporo trudności, to zawsze będzie się opłacało. Google cały czas będzie filtrować wyniki i eliminować strony, które nie są zgodne z ich wskazówkami. Jednak pomimo trudności dla każdego może zostać stworzona indywidualna strategia SEO/SEM.
Twoja firma z pewnością powinna zainwestować w marketing internetowy, aby osiągnąć sukces i pokonać swoich konkurentów – sprawdź naszą ofertę na pozycjonowanie